نکاتی برای خرید ماشین لباسشویی

شنبه, 10 خرداد 1399
1130

با توجه به تعداد زیاد مدل­‌ها و اندازه­‌های ماشین لباسشویی، هنگام خرید آن باید چندین نکته را مورد توجه قرار دهید تا مطمئن شوید دستگاهی متناسب با نیازهای خانواده خود انتخاب کرده‌­اید. در اینجا به بررسی برخی از این نکات در خرید ماشین لباسشویی می‌­پردازیم:

  • انواع ماشین لباسشویی
  • ظرفیت و اندازه ماشین لباسشویی
  • نکات نصب ماشین لباسشویی
  • ماشین لباسشویی­‌های درب از بالا و درب از جلو
  • رده انرژی ماشین لباسشویی
  • عملکرد و چرخه­‌های شستشوی ماشین لباسشویی
  • مصرف آب ماشین لباسشویی

 انواع ماشین لباسشویی 

درست است که ملزومات نصب ماشین لباسشویی در انتخاب آن اهمیت ویژه‌ای دارد، ولی اولین تصمیمی که در خرید ماشین لباسشویی باید بگیرید انتخاب نوع و مدل ماشین لباسشویی است. شاید قیمت و هزینه نصب  یک ماشین لباسشویی سنتی که در آن از بالا باز می­‌شود بسیار کمتر از بسیاری از ماشین  ‌لباسشویی­‌هایی باشد که در آنها از جلو باز می­‌شوند، ولی این ماشین لباسشویی‌های سنتی مصرف آب بیشتری دارند .

اگر فضای شما محدود است، شاید مجبور باشید هنگام خرید ماشین لباسشویی­ دستگاهی را انتخاب کنید که خشک­‌کن آن در بالا قرار دارد و به صورت دو طبقه نصب می­‌شوند. برای آپارتمان­‌ها، ماشین لباسشویی­‌های کمبو بهترین گزینه هستند. در این ماشین لباسشویی­‌ها، کار شستن و خشک کردن در یک دستگاه انجام می­‌شود و از نظر اندازه به­‌راحتی در زیر کانتر آشپزخانه جا می­‌شوند.

 ظرفیت و اندازه ماشین لباسشویی

ظرفیت ماشین لباسشویی مربوط به اندازه لگن داخلی آن می‌شود که بر اساس فوت مکعب بیان می­‌کنند. یک ماشین لباسشویی با ظرفیت ۳ تا ۴ فوت مکعب می­تواند ۵ تا ۷ کیلوگرم لباس را در خود جای دهد. ما در کشورمان ماشین ‌لباسشویی را براساس حجم لباسی که در آن جای می­‌گیرد انتخاب می­‌کنیم. توجه کنید خرید ماشین لباسشویی از برندهای معتبر با گارانتی معتبر همان شرکت انجام گردد.

نکته: اندازه پیشنهادی برای ماشین لباسشویی به مدل و کارخانه سازنده آن بستگی دارد.

اندازه کلی ماشین لباسشویی به ابعاد خارجی آن بستگی دارد:

  • ارتفاع
  • عمق
  • پهنا

علاوه بر خود دستگاه ماشین لباسشویی، ۲ تا ۷ سانتی­متر در هر طرف باید فضای خالی برای آن در نظر بگیریم. این فاصله در پشت ماشین لباسشویی بین  ۱۰ تا ۱۵ سانتیمتر است. در جلوی ماشین لباسشویی هم ۵۰ تا ۶۰ سانتیمتر فضای خالی باید در نظر گرفته شود.

نکته: برای ماشین­ لباسشویی­‌هایی که در آنها از بالا باز می‌­شود، این فاصله را در بالا در نظر می‌گیریم. 

نکات نصب ماشین لباسشویی

اکثر ماشین لباسشویی‌ها نیاز به شیر آب مخصوص لباسشویی دارند.

 ماشین­‌های لباسشویی نیاز به برق 220 ولت، لوله­‌کشی آب سرد و گرم و یک اتصال تخلیه آب دارند. با تماشای ویدئوی آموزش ماشین لباسشویی با ویژگی‌ ها و جزئیات نصب آن آشنا می شوید.

ماشین لباسشویی‌های درب از بالا و درب از جلو

هنگام خرید ماشین لباسشویی دقت کنید کار کردن با ماشین لباسشویی­‌هایی که در آنها از بالا باز می­‌شود راحت­‌تر و قیمت آنها هم کمتر است. ماشین لباسشویی­‌های دارای کیفیت بالا در هر دو مدل قیمت بالاتری دارند.

نکته: از نظر صرفه­‌جویی در مصرف انرژی، ماشین لباسشویی­‌هایی که در آنها از جلو باز می‌­شود به­‌صرفه‌­تر هستند.

 ماشین لباسشویی‌­هایی که در آنها از جلو باز می شود معمولاً سرعت چرخش بیشتری دارند و آب کمتری در لباس ها باقی می­‌گذارند یعنی زمان خشک کردن آنها کمتر است.

 رده انرژی ماشین لباسشویی

یکی از مسائل مهمی که هنگام خرید ماشین لباسشویی باید به آن توجه شود، رده انرژی دستگاه است. ماشین لباسشویی­‌هایی که در آنها از جلو باز می­‌شود و کیفیت بهتری دارند، صرفه­‌جویی بیشتری هم در مصرف برق و آب می­‌کنند ولی عموماً در حال حاضر تمام ماشین لباسشویی­‌ها نسبت به قبل رده انرژی بهتری دارند. در حال حاضر بهترین ماشین های لباسشویی با رتبه‌های +++A و ++A و +A   شناخته می­‌شوند.

نکته: استاندارد مصرف انرژی بین D و +++A است.

عملکرد و چرخه­‌های شستشوی ماشین لباسشویی

 ماشین لباسشویی­‌های سنتی که در آنها از بالا باز می­‌شود، چرخه­‌های شستشوی کمتری دارند و کل دوره شستشوی آنها زمان کمتری طول می‌کشد ولی کیفیت شستشوی لباس­‌ها هم در آنها پایین­‌تر است. در خرید ماشین لباسشویی دقت کنید ماشین لباسشویی­‌هایی که در آن ها از جلو باز می­‌شود عملکرد بهتری دارند و آسیب کمتری به لباس­‌ها می‌رسانند چون هیچ تیغه همزنی در داخل لگن ندارند. ولی چرخه شستشو در این ماشین لباسشویی­‌ها معمولاً طولانی‌تر است.

مصرف آب

هنگام خرید ماشین لباسشویی،  بدون توجه به مدل ماشین لباسشویی، به دنبال ماشین­‌هایی باشید که بتوان در آنها سطح آب را برای حجم کم، متوسط یا زیاد لباس تنظیم کرد. تنظیم دمای آب ماشین لباسشویی هم به شما اجازه می دهد در صورت لزوم از آب سرد برای شستشو استفاده کنید.