پنج راه استفاده از سنگ‌های اسلب مرمر و گرانیت

چهارشنبه, 23 تیر 1400
776

وقتی صحبت از استفاده از سنگ اسلب مرمر و گرانیت در محیط خانه می‌شود، گزینه‌های زیادی وجود دارد. گرانیت و مرمریت نسبت به سایر محصولات سنگ اسلب تنوع رنگی و طرحی بیشتری دارند. بنابراین راحت‌تر می‌توان انواع آنها را برای اهداف مختلف به کار برد. سنگ‌های طبیعی یک ظرفیت فوق‌العاده برای ساخت مدل‌های مختلف با حرکات مختلف رگه‌ها دارند. رنگ‌های مختلف گرانیت طراحی فضا را تقویت می‌کنند. علاوه بر رنگ، گرانیت قابلیت خود را به عنوان یک جنس بادوام ثابت کرده، به طوری که استفاده از آن به شکل‌های غیر متعارف بسیار معمول شده است.

 ولی وقتی صحبت از کارآمدی و قابلیت اعتماد می‌شود، ۵ کاربرد اصلی برای سنگ اسلب گرانیت و مرمر به ذهن می‌آید که در اینجا به آنها می‌پردازیم:

پیشخوان آشپزخانه

پیشخوان آشپزخانه

سنگ اسلب گرانیت هنوز هم گزینه شماره یک از نظر محبوبیت برای سنگ پیشخوان یا به قولی اپن آشپزخانه است. سنگ گرانیت نه تنها نمای زیبایی در آشپزخانه دارد، بلکه مزیت‌های آن مثل قابلیت تمیز شدن آسان و حفظ ارزش، همچنان آن را به عنوان پرکاربردترین سنگ در بازار امروز حفظ کرده است.

میز روشویی حمام

میز روشویی حمام

سنگ اسلب گرانیت و مرمر محبوب‌ترین و متداول‌ترین گزینه برای روشویی حمام در سرویس‌های بهداشتی کوچک و بزرگ هستند. تنوع بالای طرح‌های این سنگ‌ها قدرت انتخاب بیشتری به شما می‌دهد. سنگ اسلب مرمر به خاطر قطر کمتر، مقطع عرضی ساده و الگوهای رگه‌ای صاف و بدون موج گزینه محبوب‌تری برای این کاربرد است.

دیوار حمام

دیوار حمام

دیوار حمام در جدال همیشگی با مقادیر بالای آب قرار دارد که می‌تواند باعث نشتی و قارچ و کپک شود. یک راه حل هوشمندانه برای این مشکل استفاده از سنگ‌های اسلب سخت است. چون یک مقاومت طبیعی در برابر آب دارند و به‌راحتی تمیز می‌شوند. در صورت استفاده از این سنگ‌ها، دیگر فواصل دوغابی که آسیب‌پذیرترین بخش در مواجهه با آب هستند وجود نخواهد داشت و مقاومت بالاتری در برابر کف صابون و بقایای آن ایجاد می‌شود.

 رنگ‌های خیره‌کننده سنگ‌های اسلب گرانیت و مرمر و طرح‌های زنده آنها به فضای خسته‌کننده حمام روح تازه‌ای می‌بخشد. در حمام‌های بزرگ می‌توان از این سنگ‌ها هم در اطراف وان و هم در اطراف دوش که معمولاً در دو فضای جداگانه قرار دارند استفاده کرد. با توجه به تنوع رنگ این سنگ‌های اسلب، هماهنگ کردن رنگ و طرح سطوح بسیار ساده و هیجان‌انگیز خواهد بود.

سطح میز نهارخوری

سطح میز نهارخوری

سطح گرانیتی و مرمری برای میز نهارخوری ارزشی دو چندان به این بخش از مبلمان منزل شما می‌دهد. این سنگ‌های اسلب را می‌توان روی هر نوع میزی مثل میز تحریر و میز آرایش نصب کرد و بیشترین کاربرد آن می‌تواند میزنهارخوری باشد. انتخاب یکی از رنگ‌های خاص این سنگ‌ها می‌تواند نمایی شگفت‌انگیز به خانه شما بدهد. علاوه بر رنگ و طرح، مزیت دیگر سنگ‌های اسلب، ماندگاری بیشتر آنها نسبت به چوب است.

سطح کار آشپزخانه‌های فضای باز

سطح کار آشپزخانه‌های فضای باز

ماندگاری بالا و آسان تمیز شدن سنگ‌های اسلب گرانیت و مرمر، آنها را تبدیل به بهترین گزینه برای آشپزخانه‌های فضای باز کرده است. گرانیت‌های روکش‌دار و بدون روکش هر دو مقاومت بالایی در برابر عوامل طبیعی دارند بنابراین انتخاب بهتری برای این نوع آشپزخانه‌ها در فضای خارج از منزل هستند. حتی اگر این سنگ را برای مدت‌ها در فضای باز به حال خود رها کنید، به‌راحتی می‌توانید آن را به شرایط اولیه بازگردانید ولی رسیدگی مداوم و تمیز کردن سنگ اسلب گرانیت از آن در برابر لکه‌های مقاوم آب محافظت می‌کند. اگر یک تکه فلز روی سنگ گرانیت بماند و اثر سنگ‌زدگی آن روی سنگ باشد، به‌راحتی می‌توان با محصولات طبیعی این لکه‌ها را برطرف کرد.

مواردی که ذکر کردیم ۵ نمونه از کاربردهای سنگ اسلب گرانیت و مرمر در زندگی روزمره هستند. اگر به اطلاعات بیشتری در مورد این سنگ‌ها و نحوه فرآوری آنها نیاز دارید، فیلم آموزش فرآوری سنگ را در سامانه رهجو از دست ندهید. متخصصین ما با ساده‌ترین شیوه و با کمک فیلم و انیمیشن، این صنعت را به شما معرفی می‌کنند.